SKM Juristen

Contracten

Contractenrecht

Het contractenrecht omvat alle rechten en plichten omtrent contracten die aangegaan zijn tussen personen of bedrijven. SKM Juristen adviseert en procedeert over contracten. Als een contract niet nageleefd wordt, als er een conflict optreedt over de bepalingen in een overeenkomst of als u een contract wilt laten opstellen of toetsen.

Onze juristen kunnen met veel expertise onder meer de volgende contracten toetsen en opstellen:
  • Aandeelhoudersovereenkomst
  • Managementovereenkomst
  • Aannemingsovereenkomst
  • Arbeidsovereenkomst
  • Beëindigingsovereenkomst
  • Huurovereenkomst
  • Overeenkomst van opdracht
  • Koopovereenkomst
  • Raamovereenkomst
  • Samenwerkingsovereenkomst
  • Etc.

Opstellen van contracten

SKM Juristen stelt dagelijks commerciële contracten op. Wij leggen complexe afspraken vast in heldere en duidelijke contracten. Hierbij maken wij gebruik van onze expertise en kennis uit de dagelijkse praktijk. Vertrouwen is een belangrijke factor bij het zaken doen, maar het belang van een helder en goed contract moet niet worden onderschat. Contracten hebben een houdbaarheidsdatum. Het kan daarom voorkomen dat als u een bepaald contract al langere tijd gebruikt, dat van sommige bepalingen de wet- en regelgeving achterhaald zijn. Met het risico dat u naderhand geen beroep meer kunt doen op deze bepalingen.

Opstellen algemene voorwaarden en AVG documenten

Bij het aangaan van een overeenkomst wordt er altijd verwezen naar de algemene voorwaarden. Als er een aankoop gedaan wordt via een webshop, dan wordt er ook verwezen naar de privacyverklaring. Met algemene voorwaarden en alle AVG documenten dient u zorgvuldig om te gaan. Wij zien in de praktijk veel algemene voorwaarden die van het internet gekopieerd zijn en waarvan bepalingen niet meer voldoen of in strijd zijn met de huidige wet- en regelgeving. In een conflict of procedure kunt u geen beroep meer doen op deze bepalingen. Wij kunnen uw algemene voorwaarden aanpassen of volledig opstellen.

Quickscan contracten en voorwaarden

Naast het opstellen toetsen wij ook contracten en algemene voorwaarden op actuele wet- en regelgeving en adviseren wij over onjuistheden, aanpassingen en eventuele knelpunten. Te vaak zien wij nog steeds hoe vaak het misgaat omdat er onduidelijkheden zijn over de afspraken die gemaakt zijn. Daarom blijven wij aanraden het contract eerst te laten toetsen voordat u het contract tekent. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen.

Quickscan of contract laten opstellen

Wilt u een quickscan op uw voorwaarden of een contract laten opstellen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om uw wensen te bespreken.